نکاتی درباره تشک

در گذشته مردم بر این باور بودند که تشک حتماً باید سفت باشد اما امروزه محققین ثابت کردند که تشک های معمولی نسبت به تشک های سفت کاربرد بیشتری در مهار کردن کمردرد دارند.
نکاتی درباره تشک این می باشد که یک تشک خوب باید تکیه گاه مناسبی برای بدن از سر تا پا باشد و ستون فقرات را در بهترین حالت حفظ کند.

نکاتی درباره تشک این است که در هنگام خواب بیشترین وزن بدن روی کمر، شانه و باسن است پس باید به وضعیت قرار گرفتن این اعضا روی تشک دقت کنید چون اگر نتوانید به راحتی وزنتان را به آن تکیه دهید، پس از مدتی دچار کمر درد می شوید.

نکاتی دیگری درباره تشک:

چند راه ساده برای اینکه نرمی یا سفتی تشک را آزمایش کنید:

به پشت روی تشک بخوابید و یک دست خود را به صورت صاف به داخل گودی کمر خود قرار دهید. اگر دست شما به راحتی به سمت داخل گودی کمرتان فرو رفت، آن تشک خیلی محکم و سفت است اما اگر نمی توانستید به هیچ وجه دستتان را به داخل گودی کمرتان سر دهید، آن تشک خیلی نرم است.

حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی تشک بخوابید تا احساس واقعی شما مشخص شود و بعد انتخاب کنید .

زمانی که تشک را تست می کنید به بوهای ناخوشنایندی که اگر به مشامتان خورد بی توجه نباشید چون ممکن است حاصل مواد و گازهای پرشده در تشک باشد که در طولانی مدت موجب آزار شما شود .

سایز استاندارد برای تشک های دونفره ۱۶۰ سانتیمتر در دو متر است و تشک های یک نفره معمولا ۱۸۰ در ۸۰ سانتیمتر هستند .

اگر تشک خیلی کوچک باشد، آرامش و آزادی زمان خواب را از شما می گیرد. یک فرد سالم در حدود ۶۰-۴۰ مرتبه در طول شب غلت می خورد، پس در هنگام خرید باید به قدتان هم توجه داشته باشید طول تخت و تشک شما باید حدود ۱۰ الی ۱۵ سانتی متر از قد شما بلندتر باشد تا راحتی شما را تضمین کند پس اگر جز افراد بلند قد هستید حتما این نکته را هنگام خرید تشک در ذهن خود داشته باشید.

تشک های طبی:

انواع تشک های طبی موجود در بازار که سطحی سفت و انعطاف ناپذیر دارند، برای سلامت بدن و به خصوص جلوگیری از گودی کمر و فاصله میان مهره های آن بسیار مفید هستند.

تشک های فومی و تشک های لاتکسی:

تشک های فومی بسته به چگالی فوم متفاوت است که با بدن سازگار است در حالیکه تشک های لاتکسی از لاستیک ساخته شده که قوی و پایدارتر است تشک های فومی اغلب برای افرادی است که دارای درد های عضلانی هستند این تشک ها دما نگه می دارند و در طول شب گرم هستند و تشک لاتکس مناسب افرادی است که تشکی سفت و قوی می خواهند و یا از درد کمر رنج می برند.

و در انتها چند نکته برای نگهداری بهتر از تشک:
* هر ۶ ماه یکبار تشک را این رو و آن رو کرده و سر و ته نمایید.
* اجازه ندهید بچه ها از آن به جای تشک آکروبات بازی استفاده کنند.
* هر ۳ ماه یک بار هم از عرض و هم از طول ضربه های آرامی را به قسمت های مختلف آن وارد کنید.
* از پدهای کشی برای روی تشک استفاده کنید هم به تمیزی کمک میکند و هم سطح نرمتری را فراهم می کند .